Nyelvválasztó

Akciós ajánlat


OTP Széchenyi Pihenőkártya
MKB Széchenyi Pihenőkártya

MKB Széchenyi Pihenőkártya

A *-gal jelölt mezők kitöltése kötelező!

További szállás kiválasztása



A megjegyzés maximum 200 karakteres lehet

Kód

Újat kérek

Tartalom

Folyadékbevitel

Védekezz a hőség ellen megfelelő folyadékbevitellel

2012. július 3. kedd

A mostani hőség igen megterhelő lehet mindenki számára. Ebben a nagy hőségben főképpen a gyerekek miatt kell aggódnunk, - főleg a nagyon picik miatt - akik még nem tudják elmondani, hogy mi bajuk van, esetleg nem jól közvetítik a szülők felé, hogy szomjasak.



folyadékbevitel a melegbenA felnőtt szervezetnek naponta 2-3 liter folyadék elfogyasztása szükséges, de nagy melegben akár 5-6 liter is lehet ez a mennyiség. A legjobb szomjoltók ilyenkor a csapvíz, az ásványvíz, vagy a frissen facsart gyümölcslevek, amelyek hozzáadott cukrot nem tartalmaznak. Ezek az italok szomjoltóak, nem úgy, mint szénsavas vagy agyoncukrozott társaik. Amikor az ebédet fogyasztjuk a strandon akkor érdemes egy finom gyümölcsleves mellett döntenünk, hiszen az szintén megfelelő mennyiségű folyadékot juttat szervezetünkbe. Ha nem a strandon szeretnénk megvásárolni az elfogyasztandó ételeke, akkor otthon mindenképpen készítsünk be többféle gyümölcsöt is. Ha kisgyermekkel strandolunk, akkor az ivást helyettesíthetjük azzal is, hogy gyümölcsöt, legfőképpen almát adunk neki. Az italok hőmérséklete se túl hideg, se túl meleg ne legyen, törekedjünk a szobahőmérsékletű folyadékbevitelre. Főleg a fiatalabb korosztály szempontjából fontos megemlítenünk a felelősséggel való alkoholfogyasztást. A nagy forróságban elfogyasztott túlzott alkohol mennyiség igen veszélyes, hiszen a meleg következtében a perifériás erek kitágulnak és az etil-alkohol sokkal könnyebben fejti ki hatását szervezetünkben. Nagyon hamar be lehet rúgni egy igazán forró napon, amelynek akár súlyos kiszáradás is lehet a következménye!